Pagina's

dinsdag 19 november 2013

Photochallenge # 7

Wat zit er in mijn tas?


Eigenlijk alleen praktische zaken in m'n tas, zoals de huissleutel, tissues, handen wassen zonder water, dat vind ik zo'n handige uitvinding. Handcreme, telefoon, pen, m'n boekje, nagelvijl, portemonnee en een lipstick. Meer heb je toch niet nodig?


Onze acrobaat in de lucht!



Mijn vervoer.



Wat ik zie als ik uit het raam kijk!

Schaduw.


Portret van onze viervoeter!





zondag 17 november 2013

Kunstboeken

Met de boekenbonnen die ik nog had liggen heb ik afgelopen week de volgende kunstboeken gekocht. Deze boeken staan op de literatuurlijst van school, maar zijn sowieso ook heel leuk om in je kast te hebben staan. 

Eeuwige schoonheid van E.H. Gombrich
Kunst door de eeuwen heen met name kunstgeschiedenis.

Hardop kijken: een inleiding tot kunstbeschouwing van Ad de Visser

Art Now van Taschen - visuele inspiratie

Verf van Hans den Hartog
Hedendaagse Nederlandse schilders over hun werk.




Op zo'n trieste dag als vandaag genoeg lees en kijkvoer dus. Maar niet voordat de was is weggestreken... want die was gewoon blijven liggen de laatste week ;-)

Fijne zondag allemaal!


zaterdag 16 november 2013

Werkbespreking

Vandaag was het dan zover! De werkbespreking, oftewel al het werk wat we sinds de start van de akademie hebben gemaakt mochten we tonen en dit werd besproken. Eerst waren de 2e-jaars aan de beurt. Er kwamen hele verrassende objecten tevoorschijn. Zo ook de vijftig tinten grijs, gebreid en gehaakt en door middel van sluitspelden aan elkaar gemaakt. Persoonlijk vond ik dit heel origineel, maar het grappige was wel dat de maakster het boek niet had gelezen ;-) 


Daarna kwamen de 1e-jaars studenten aan bod. Er werd heel verschillend werk getoond, soms met een uitleg in de vorm van foto's en gedichten. Maar uiteindelijk was het algemene commentaar toch, dat we verder mochten onderzoeken. Soms wanneer we iets hadden ontdekt, dan gewoon verder gaan en kijken wat er nog meer gebeurd! Niet te krampachtig iets willen maken, maar gewoon het laten gebeuren.


 Helaas zijn er geen foto's van ieders werk, want ik heb ook 2 keer meegeschreven en van diegenen staan er geen foto's tussen.

Het was een spannende dag, weer heel veel geleerd, met name ook van de commentaren bedoeld voor de mede-studenten. Nu weer fris verder gaan met mijn experimenten. 





vrijdag 15 november 2013

Photochallenge # 6

Vandaag een lief pakketje in de post gekregen van haar met allemaal papier, terwijl het eigenlijk om het schriftje ging ;-)


En wie glimlacht er hier? Natuurlijk onze lieve schat.



Nu m'n camera weer leeg maken, want morgen is de dag. De eerste werkbespreking op de akademie en ik ben best een beetje zenuwachtig.

donderdag 14 november 2013

Onverwacht bezoek en post

Vanmorgen las ik op een Facebook bericht van een vriendin dat ze in de buurt zou zijn. Dus even gebeld en 's middags stond ze op de stoep. Heerlijk bijgekletst. Het is toch wel veel leuker om elkaar in levende lijve te zien, dan alleen via Facebook, haha. Het is ook zo grappig, ik ken haar al zolang ik me kan herinneren en dan praat het ook zo gemakkelijk. Je hebt aan één woord genoeg, ook al heb je elkaar jaren niet gezien. Gezellige middag gehad, terwijl de loodgieters druk aan het werk waren.

Dan kreeg ik volgend pakketje in de post, zelf besteld via Marktplaats en dan zat het ook nog in zo'n mooi blik ;-)


En de kaarten van haar zaten in de post. Gelukkig in een cellofaantje, want de envelope was nat geregend.


Dankjewel Rianne.

Nog 2 nachtjes slapen en dan moet ik m'n werk presenteren op de akademie!






woensdag 13 november 2013

Photochallenge # 5

Vanmorgen was echt zo'n moment om buiten even te fotograferen, de zon boven de nevel, prachtig. Dus heb ik gelijk 2 foto's voor de challenge.

Verder ben ik druk met de voorbereidingen voor a.s. zaterdag. Heb gisteren een pastel afgemaakt en vanmorgen een snelle houtskoolschets. Foto's volgen volgende week!


herfst


stilleven




dinsdag 12 november 2013

Photochallenge # 4

Tussen m'n foto's van Brussel zat ook deze, het leek me wel een mooie voor diagonaal. Het zijn de kabels van de tram. 


Verder heb ik vandaag weer iets uitgewerkt voor de werkbespreking van a.s. zaterdag. Het lukte vanmorgen goed, vanmiddag is er niet zoveel uit m'n handen gekomen. Vanavond is er een ouderavond op Bastiaan's school, dus morgen pas weer verder met werkstuk. De werkstukken zal ik zondag presenteren, met het eventuele commentaar erbij. Spannend!