Pagina's

dinsdag 8 oktober 2013

Dry needling & verrassing

Gisteren heb ik m'n eerste behandeling dry needling gehad. Nu hoor ik je denken, iets met vilten... dat was het eerste waar ook ik aan dacht toen ik dry needling hoorde. Maar nee, het is een behandelmethode (met droge naaldjes) van de spieren en in mijn geval m'n schouder. Al geruime tijd loop ik met schouderklachten en ze werden zo erg dat ik bijna besloot een spuit bij de huisarts te laten zetten. Maar een vriendin van me maakte me op bovenstaande therapie attent. Dus vorige week m'n eerste gesprek gehad. De fysiotherapeute dacht me wel te kunnen helpen, maar ik zou dan wel een proefbehandeling krijgen om te zien hoe ik erop zou reageren. Dat was dus gisteren en blijkbaar was mijn reactie goed, want volgende week heb ik een vervolgafspraak. Ze heeft 3 naaldjes op 3 'triggerpoints' geplaatst en ik voelde de spier als het ware trillen. Je kent vast het gevoel wel dat je ooglid trilt of wenkbrauw, nou zo'n soort gevoel. Alleen toen ze het naaldje er verder induwde voelde ik toch wel een steek. Na de naaldjes een bindweefselmassage.... pffff dat is overigens geen fijne massage, maar wel heel doeltreffend. Vandaag voel ik me heel moe, maar dat is een reactie. Donderdag zou alles over moeten zijn. Wel heb ik het gevoel dat ik meer beweging heb, dus dat is positief. Wordt vervolgd.

Vandaag had ik hele leuke post van haar! Een tijdje geleden heb ik een tekening


 gemaakt van haar dochtertjes als cadeau voor haar mama. Dit bedankcadeautje zat vandaag in de post... Zó lief! Ook voor Bastiaan zat er iets leuks in. Ook namens hem, heel hartelijk bedankt.






Een echte verrassing dus, zo mooi gemaakt en precies mijn kleur.


Lief voor Bastiaan, een sleutelhanger en 2 domino magneten!










zondag 6 oktober 2013

Expositie, etentje en appeltaart

Een tijdje geleden kwam ik bij de kapper een naamgenote tegen. Deze dame vertelde dat ze schilderde en in oktober een expositie zou houden. Afgelopen vrijdag was de opening, waarvoor ik een uitnodiging ontving. Dus ben ik ernaar toe gegaan. Het gezelschap zat aan tafeltjes koffie en thee te drinken. De openingsvoltrekking ging gepaard met de onthulling van onderstaande schilderijen, die ook op de uitnodigingskaart stonden. De kunstenares had als kind in het Jappenkamp gezeten. Een boeiend leven als huisarts en tegenwoordig speelt ze piano, cello, zingt in een koor, schildert en tekent. 



Hartstikke leuk dus om hierbij aanwezig te mogen zijn. Haar schilderijen zijn te bewonderen in Hotel Paviljoen te Rhenen. 

Gisteren was het 'Oogstdiner' bij 'het Rijk van Ommeren' waarbij René en ik ook aanwezig waren en heerlijk hebben gegeten, gedronken, gezellig gepraat met de andere gasten, geluisterd naar de zangeres van de avond, Jennifer Lynn. Het was een verrassing haar te zien, nadat ik haar de avond ervoor bij 'The Voice of Holland' had gehoord en gezien. 

Het culinaire gedeelte onder leiding van Juriaan Opmeer, was de tongstrelend. Zie foto van het voorgerechtje met coquilles.


Kortom een geslaagde avond. Gelukkig vandaag een luie zondag om even bij te komen van alle actie! Wel appeltaart gebakken van de eerste eigen Elstar appeltjes uit eigen tuin.







woensdag 2 oktober 2013

Woensdag bak- en knutselmiddag

Vanmiddag had Bastiaan bedacht om samen eierkoeken te bakken. Op internet een recept gezocht, een filmpje erbij, Bastiaan werd helemaal enthousiast. En het was inderdaad zo gepiept! De smaak was ook verbluffend goed, voor iemand die nooit eierkoeken eet kon ik dat alleen maar beamen.





Daarna zijn we samen gaan tekenen, beetje met aquarel potloden stoeien. Bastiaan z'n juf is morgen jarig en ik vond z'n kaart heel subtiel... 






dinsdag 1 oktober 2013

Pruimentaartje

Bij haar zag ik dit overheerlijke recept voor een pruimentaartje en aangezien ik nog een restje pruimen had staan, heb ik het gemaakt.


Hier komt iet net uit de oven, overigens heb ik er ook nog een rijpe banaan aan toegevoegd ;-) Dat was een verrassende toevoeging en ook lekker zoet. Vanmiddag meegenomen naar m'n ouders en ook zij vonden het lekker smaken. 



maandag 30 september 2013

Een vlucht ganzen

Sinds de maïs is gedorst komen er geregeld vogels om de restjes op te eten. Zo ook deze vlucht ganzen, zo'n prachtig gezicht en vooral een lawaai van jewelste.





Verder lag er zaterdag een gezellig pakketje op me te wachten. Alfabet stempeltjes, die ik direct heb ingewijd. Een setje sluitstickers en 3 rolletjes wasabi tape. Altijd leuk, de twee kaarten kreeg ik cadeau. Alles besteld bij Postpapier enzo, zo'n leuke website, een echte aanrader. 



Gisteren hadden we nog een tuinfeest, dat was reuze gezellig. De 65-jarige was echt jarig, had een voortreffelijke cateraar geregeld en je hoefde ook niet op een droogje te zitten. Maar ik was de BOB, dus manlief mocht een glaasje extra ;-) 


De hele aankleding van de tafels en dergelijke was met deze prachtige Dahlia's!



zaterdag 28 september 2013

Mixed media

Vandaag ben ik weer naar school geweest. Er stond mixed media op het programma en we werden gevraagd om allerlei materialen mee te brengen, van vloeibaar tot vast en van zacht tot hard. De les begon met een presentatie met werken van kunstenaars die materiaal als uitgangspunt hebben. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld Christo, bekend om z'n ingepakte gebouwen, bomen etc.

of Tom Claassen, op onderstaande foto zie je boomstammen in de vorm van mensfiguren.


of Job Koelewijn, hij heeft wanden geprepareerd met babypoeder. Reuk speelt in zijn kunst een grote rol.


Als inspiratie mochten we daarna zelf aan de slag. Toen ik deze presentatie had gezien begreep ik dat ik waarschijnlijk moeilijke materialen bij me had. In ieder geval, hierbij een paar foto's van materialen van m'n mede-studenten en links onderin die van mij.


Toen moesten we 5 materialen uitkiezen en hier kleine 'schetsjes' van maken om te zien wat de mogelijkheden van de materialen waren. 




Er werd heftig geëxperimenteerd met rook en zeepbellen! Dat was een leuke combinatie, maar het was niet de bedoeling. Hierbij zie je mijn materialen, alleen de plastic tasjes en de wol kon ik enigszins bedwingen, maar de koffie drap, erwten en gel was lastig. Vooral de erwten, die waren zo eigenwijs, ze sprongen alle kanten op en wilden niet blijven liggen. Met de koffie drap wist ik niet echt iets mee aan te vangen en de gel was al helemaal niet gemakkelijk. Dus heb ik m'n pijlen op de plastic zakjes en de wol gezet.







's Middags was het de bedoeling om één materiaal verder uit te diepen. Te kijken wat je ermee kon bereiken. Uiteindelijk heb ik toch voor de wol gekozen, maar dat was behoorlijk lastig. He was mooi om de wol helemaal uit elkaar te trekken, zodat ie transparant werd. Dit heb ik gedaan en een stukje buiten in een boom gehangen. 


Nu mag ik voor de volgende keer nog groter en meer verzinnen!!! Pffff, toch maar m'n kaardenplankjes weer voor de dag halen.

Mijn medestudenten hadden ook allerlei goede ideeën. 


















vrijdag 27 september 2013

Zon, maïs en quilten

Een perfect weertje om de maïs te dorsen! Dat moet de boer hebben gedacht. Daar kwam de combine/maaidorser vergezeld van tractoren met aanhangers. Binnen een mum van tijd was het hele maïsveld geoogst en direct gehakseld. 






Nu hebben we weer een uitzicht, op het hoogstam fruit weliswaar, maar toch iets verder!


Ook was er een klein hondje dat genoot van het zonnetje! Zeg nou zelf, hij lijkt wel een kat zoals hij daar op de tuintafel ligt.



Tja en vanavond ben ik naar m'n vriendin Liesbeth geweest, die in haar atelier een quiltclub te gast heeft met een enorme tentoonstelling van quilts en haar eigen schilderijen ertussen. 
zaterdag ook nog te zien van 10:00 - 16:00 uur
beslist de moeite waard als je geïnteresseerd bent in quilten of schilderijen!
Helaas was ik m'n fototoestel vergeten... maar er was van alles te zien, van traditionele tot hele 'hippe' quilts. Kleurrijk, modern echt ongelooflijk knap!