Pagina's

zaterdag 28 september 2013

Mixed media

Vandaag ben ik weer naar school geweest. Er stond mixed media op het programma en we werden gevraagd om allerlei materialen mee te brengen, van vloeibaar tot vast en van zacht tot hard. De les begon met een presentatie met werken van kunstenaars die materiaal als uitgangspunt hebben. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld Christo, bekend om z'n ingepakte gebouwen, bomen etc.

of Tom Claassen, op onderstaande foto zie je boomstammen in de vorm van mensfiguren.


of Job Koelewijn, hij heeft wanden geprepareerd met babypoeder. Reuk speelt in zijn kunst een grote rol.


Als inspiratie mochten we daarna zelf aan de slag. Toen ik deze presentatie had gezien begreep ik dat ik waarschijnlijk moeilijke materialen bij me had. In ieder geval, hierbij een paar foto's van materialen van m'n mede-studenten en links onderin die van mij.


Toen moesten we 5 materialen uitkiezen en hier kleine 'schetsjes' van maken om te zien wat de mogelijkheden van de materialen waren. 




Er werd heftig geëxperimenteerd met rook en zeepbellen! Dat was een leuke combinatie, maar het was niet de bedoeling. Hierbij zie je mijn materialen, alleen de plastic tasjes en de wol kon ik enigszins bedwingen, maar de koffie drap, erwten en gel was lastig. Vooral de erwten, die waren zo eigenwijs, ze sprongen alle kanten op en wilden niet blijven liggen. Met de koffie drap wist ik niet echt iets mee aan te vangen en de gel was al helemaal niet gemakkelijk. Dus heb ik m'n pijlen op de plastic zakjes en de wol gezet.







's Middags was het de bedoeling om één materiaal verder uit te diepen. Te kijken wat je ermee kon bereiken. Uiteindelijk heb ik toch voor de wol gekozen, maar dat was behoorlijk lastig. He was mooi om de wol helemaal uit elkaar te trekken, zodat ie transparant werd. Dit heb ik gedaan en een stukje buiten in een boom gehangen. 


Nu mag ik voor de volgende keer nog groter en meer verzinnen!!! Pffff, toch maar m'n kaardenplankjes weer voor de dag halen.

Mijn medestudenten hadden ook allerlei goede ideeën. 


















2 opmerkingen:

  1. Zo eenvoudig is dat dus nog niet ;)
    Leuk om jullie materialen en resultaten te zien.
    Dank je nog voor de tip, maar we hadden al iets gepland voor gisteren.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke opdracht, maar idd ook wel moeilijk! Moet zeggen dat je foto's van de materialen waar je niet zo blij mee was, wel erg leuk zijn. En je wol in de boom vind ik heel geslaagd! Vind ook dat draad onder de keukentrap heel mooi geworden. Wat een spannende les! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen