Pagina's

zaterdag 19 oktober 2013

Herfstwandeling

Vanmiddag was het zulk lekker weer, dus een wandeling gemaakt. Bestemming het bosje op loopafstand. Casper was helemaal in z'n nopjes, allemaal vreemde geurtjes, lekker hollen. Bastiaan had het zo bekeken en na 3 eikels en 2 kastanjes wilde hij wel weer naar huis... maar toch zijn we ruim anderhalf uur weggeweest. Het zonnetje scheen nog, helemaal geen herfstgevoel, wel als je dan alle zwammen en kleine paddestoeltjes ziet. En ook padjes! Toen we bijna weer bij de rand van het bosje waren was er een klein incidentje... Casper had een loslopend kippetje te pakken! Oeps, het arme beest krijste het uit. We waren er gelukkig op tijd bij. De kip lag te kermen... maar geen bloedsporen te zien en hij ademde ook nog steeds. Toen ik nog 'ns keek stond ie gewoon weer op en liep weg alsof er niets gebeurd was. Pfffff stel je voor dat Casper dit echte kippetje net zo geschud had als z'n rubberen kippetje. Ik moet er niet aan denken. De kip hield zich dood zodat Casper z'n interesse verloor. Wie zegt dat kippetjes niet slim zijn?


Daarna lekker thuis met een kop thee, iets lekkers en de Flow!


Dit kwam er uit het verzameltasje.


vrijdag 18 oktober 2013

Herfst


Wat een prachtige lucht! Net op tijd gefotografeerd. Vandaag weer een plukdag en gelukkig was het droog met zelfs een zonnetje. Veel bedrijvigheid in de straat en als resultaat een partij kisten vol met appels. Ze staan te wachten voor het transport.


Vandaag heb ik weer tijd aan m'n werkstuk besteed, maar ik moet zeggen dat het nog lang niet af is, ondanks alle uurtjes die erin zitten.
Bastiaan heeft nu een week vakantie. De logeerpartijen staan al gepland en uiteraard ook een paar dagen thuis, want hij is een echte huismus. Als het aan mij lag gingen we nog een dagje naar het strand, zeker met de goede weersvooruitzichten. Wie weet?
Verder niet zoveel nieuws, behalve dat m'n auto weer terug mag de garage in voor een grote reparatie, de vervanging van de distributieriem... oef daar had ik niet op gerekend.





donderdag 17 oktober 2013

Niet zo'n lekkere dag!

Ken je dat, zo'n dag waarop van alles mis dreigt te gaan? Vandaag was zo'n dag voor mij. Het begon vanmorgen toen ik Bastiaan naar school wilde brengen en de stoel van de auto van m'n man niet meer naar voren ging... Tja, ik kon dus niet in zijn auto rijden, want ik raakte net met m'n tenen het gaspedaal... Gevaarlijk dus! Auto terug, mijn eigen auto gepakt, die overigens toch naar de garage moest. In de straat waren ze druk bezig met de appelpluk, tractoren met lange rijen appelkisten erachter, tja de berm was behoorlijk drassig, maar het lukte allemaal net. Daarna de auto schoongespoten voordat ik 'm in de garage afleverde, want de banden zaten helemaal onder de modder! Om nu modderbanden een half jaar op te slaan, leek me ook niet zo'n goed idee. Terug naar huis gelopen, lekker even frisse lucht en zowaar een mager zonnetje. 's Middags bracht ik Bastiaan op de fiets naar school en toen ik 'm kwam ophalen, was hij z'n fietssleuteltje kwijt! Hmmm niet handig, gelukkig thuis een reservesleutel gevonden. Voor het avondeten had ik een tomatensaus uit de diepvries gehaald, althans dat dacht ik. Bleek na het ontdooien een maaltijd pompoensoep te zijn. OK, even geïmproviseerd, tomaten erbij, een potje ansjovis gepureerd en er ook doorheen. Daarna op de gebruikelijke manier de lasagne gemaakt en lekker veel kaas erop... tadaa een verrassing die goed is uitgepakt. De mannen vonden 'm erg lekker. Ik moet wel zeggen dat ie behoorlijk machtig was. 
Ach, als ik het zo lees, valt het reuze mee, maar toch had ik de hele dag zo'n sacherijnig gevoel. Gelukkig is het morgen vrijdag en dan herfstvakantie voor Bastiaan. Even in de relax stand.


(foto van de lucht bewerkt met tooltje 'thermografie')

dinsdag 15 oktober 2013

Appeloogst in de regen

Vandaag was weer zo'n echte herfstdag met veel regen en wind. Maar voor de fruitboer gaat het werk gewoon door. Er zijn vandaag weer veel appeltjes geoogst en vanachter het raam heb ik een paar plaatjes gemaakt. Zie je ook dat eigenwijze roodborstje zitten?





Verder heb ik gisteren en vandaag zo'n beetje getekend en m'n eerste kaart ontvangen via Postcrossing. De kaart komt uit St. Petersburg en is geschreven door een lerares Frans, genaamd Kate. Spannend hoor, elke dag weer een verrassing of er post is. Ook de Flow lag weer op de mat en daar ben ik vanmiddag al in begonnen te lezen. Heerlijk! Ook vandaag m'n tweede behandeling dry needling en bindweefselmassage gehad. Hopelijk voel ik me niet zo moe als vorige week na de behandeling, maar in ieder geval heb ik gelukkig wel meer beweging in m'n schouder.



zondag 13 oktober 2013

Portretten


Zaterdag ben ik weer naar de Nieuwe Akademie Utrecht geweest! Vandaag tekenles gehad, waarbij we de frottages die we thuis hadden gemaakt mee moesten brengen. We begonnen de les met een bespreking en of we nog tentoonstellingen hadden bezocht! Erg leuk om dit te delen met elkaar. Daarna kregen we een spiegeltje en met potlood moesten we een zelfportret tekenen, waarbij we alleen lijnen mochten tekenen die we zagen... geen vormen. Dus ik begon met m'n haar en in dit geval was het een voordeel om rimpels te hebben ;-) Als je het spiegeltje maar dichtbij je huid hield, dan zag je steeds meer lijntjes....


Een erg leuke, maar ook moeilijke oefening, aangezien je zo groot mogelijk moest tekenen. De tijd vloog voorbij en het was koffiepauze voordat we het wisten.

Na de lunch gingen we aan de slag met onze frottages. Eerst kregen we een aantal voorbeelden van kunstenaars te zien die portretten maakten. In de meeste gevallen was het gezicht nooit helemaal duidelijk te zien. Onze opdracht was dan ook, benadruk een onderdeel en gebruik de frottages, materiaalkeuze vrij. Nou, iedereen ging lekker aan de slag. Mijn portret schoot lekker op, alles had ik volgeplakt met de frottages. Maar ook keurig binnen de lijntjes... Tja je komt jezelf wel tegen hoor. Ik wist niet dat ik zo 'netjes' was! In ieder geval op het eind vond ik dat het allemaal te veel van hetzelfde was en besloot ik met inkt aan de slag te gaan.


Maar dit werd te rommelig naar m'n zin en op de uiteindelijke tekening heb ik de achtergrond dan weer wit... (hoezo netjes?)


Het was een hele fijne dag, we hebben met z'n allen hard gewerkt. Het mooie is ook dat er zoveel verschillende en vooral verrassende werkstukken uitkomen.




vrijdag 11 oktober 2013

Workshop schilderen

Gisteren mocht ik assisteren bij een schilderworkshop teambuilding bij een vriendin. De cursisten kregen de opdracht om weer te geven hoe zij 'hun huis' in de toekomst zagen. Er kwamen heel verrassende kunstwerken uit!


Het was een gezellige middag en ik heb het ook reuze naar m'n zin gehad. Na afloop mocht ik nog een leuk compliment in ontvangst nemen van een andere assistente... Ze schatte me rond de veertig ;-) 
Bedankt oma en mam voor het doorgeven van de goede huid! 

Eerder deze week mocht ik nog een leuk verrassingspakketje uit Nieuw Zeeland. Jammie, allemaal heerlijkheden van de Kiwi's. 


De ananas chocolaatjes smaken naar noga, erg lekker. De Peanutslab is een soort super Snickers, maar dan compacter. De Marmite heb ik nog niet geprobeerd, maar die smaakt vast goed op toast bij een zachtgekookt eitje en de Jaffa's zijn nog niet geopend!
Dankjewel Charlotte!

Vanavond heeft een vriendin me uitgenodigd om naar de "50 tinten de musical" te gaan. Het schijnt een parodie te zijn op het veelgelezen, bediscussieerde boek 50 tinten grijs. Ben benieuwd, laat me verrassen!
Morgen weer naar school, dus tot zondag.



woensdag 9 oktober 2013

Opruimen

Gisteravond heb ik op school meegeholpen de zolder op te ruimen. Bijna had ik een 'formica' tafeltje mee naar huis genomen, maar helaas de ruimte... Ik denk altijd dat er genoeg plek is, maar eigenlijk heb ik geen plaats meer voor nog meer meubelstukken, hoe leuk, grappig, mooi ze ook zijn. Wel heb ik een doosje met aankleedpoppetjes van papier, je kent ze vast nog wel van vroeger, van de papierbak kunnen redden! 







Nog niet alles was uitgeknipt, maar dat is juist leuk! Over de illustratrice Phia Gubbels is niet veel te vinden, behalve dat ze ook de kleertjes tekende voor kartonnen popjes van  "Jan, Jans en de kinderen". Ze ontwierp decors, affiches en er is iets uit 1969 terug te vinden. Hoe dan ook, ik ben er blij mee. De tekeningetjes zaten in onderstaande doos! 


En via deze Baronie chocoladedoos, kom ik bij mijn vondst van afgelopen zomer in Denemarken. Kleine tegeltjes met oud Hollandse afbeeldingen in 'Delfts' blauw van Driessen chocolade. Waarschijnlijk is dit een relatiegeschenk geweest van de chocolade leverancier aan zijn klanten en zo op een Loppe in Denemarken beland. En ik als Nederlandse vind deze dan weer tussen alle andere spulletjes... en moet ze dan natuurlijk kopen!!!