Pagina's

maandag 17 december 2012

Kerst op school

Vanmorgen zag ik bij toeval een briefje uit de tas van Bastiaan vallen. Er werd gevraagd of hij een mantel mee naar school kon brengen, want hij speelt één van de drie koningen in het Kerstspel a.s. donderdag. Gelukkig heb ik vorig jaar een Sinterklaasmantel voor hem gemaakt, dus die kan mooi dienst doen. Ook moest ie wat kerstdecoratie, een kaars en een bakje meebrengen, want ze gingen vandaag een kerststukje maken. Tja, zo op de maandagmorgen nog het een en ander uitzoeken dus. Ook heb ik op de andere schoolruit een winterschildering gemaakt. Maar mijn inspiratie was niet groot, dus is het een schaatsend kind geworden met een molentje op de achtergrond! Tja, en dan kwam vandaag de klusjesman de nieuwe douchekraan installeren. Althans, de kraan had hij bij zich en die was wel OK en een nieuwe douchekop. Iets groter dan het vorige model en hopelijk komt er dan ook meer water uit. De oude kraan bleek helemaal verkalkt te zijn, dus het is niet verwonderlijk dat er zo weinig water uitkwam...
Morgenvroeg gaan we de douche dan maar eens uitproberen, ik ben zeer benieuwd! Ja, en over een week is het al Kerstavond. Dit vieren we bij samen met mijn familie. Ik zal voor de stoofpeertjes zorgen en iets lekkers voor de kids. M'n schoonzusje maakt het dessert en ons mam de rest. Ieder jaar is het weer een verrassing wat zij op tafel gaat zetten. Al weken is ze bezig de lekkerste recepten uit te proberen. Het is een heus feest, alhoewel de hoeveelheid niet overdreven is, het zit 'm meer in de kwaliteit dan in de kwantiteit. Bovendien staat het gezellig samenzijn voorop. Maar zover is het nog niet. Deze week staat er dus nog een Kerstspel op school op het programma en dan is er nog de verjaardag van een hele goede vriendin. De laatste kerstcadeautjes moeten worden gekocht. Als het dan uiteindelijk Kerst is, is iedereen moe en blij te zitten! Nog een weekje te gaan, Oud en Nieuw en dan word ik ook alweer een jaar ouder. Maar zover is het nog niet. Want als we de Maya's mogen geloven is vrijdag de laatste dag van dit tijdperk en komt er iets nieuws... in welke vorm van ook. Als je hier meer over wilt weten, zie bijgaande link.
http://plazilla.com/2012-maya-voorspelling-en-de-feiten
Maar eerlijk gezegd geloof ik er zelf niet in. Wellicht dat er wereldwijd veranderingen zullen zijn, maar deze zijn al een poosje gaande, dat heeft niet met een specifieke datum te maken denk ik. Dus maar afwachten, als er iets gebeurt ligt dat toch niet in onze handen. Ik las overigens gisteren een leuk blogje hierover http://josephineslappiesenlarie.blogspot.nl/
Pluk de dag!


1 opmerking:

  1. Leuk he, als de kinderen op school een Kerststuk spelen, dat vond ik ook altijd heel erg genieten! (Hoor je de weemoed?) Alvast veel plezier met alles!

    BeantwoordenVerwijderen