Pagina's

dinsdag 11 februari 2014

Update in blogland

Hebben jullie dat nu ook? Dat alles zo snel gaat en je niet eens tijd hebt om de blogjes te lezen, laat staan er zelf één te schrijven. De laatste weken zijn omgevlogen, alweer naar school geweest en naar kunstbeschouwing. Daar word ik altijd zo blij van, maar tegelijkertijd kost het ook energie en als je daarna dan afspraken hebt, geen zin meer om verslaglegging te doen. In ieder geval a.s. zaterdag heb ik weer een presentatie en dit keer mag ik als eerste beginnen. Dus tijd om m'n spullen op te hangen en goed te presenteren. Gelukkig heb ik ook iets om te laten zien, want ik heb niet stil gezeten de afgelopen weken. Opeens was het er weer, de zin om lekker aan de slag te gaan. Heerlijk met inkt, verf, potlood, pastel en houtskool gewerkt. Daarnaast ook nog iets ruimtelijks gemaakt, maar daarover na 15 februari meer. 

Ook heb ik heerlijk gelezen de afgelopen tijd. 


Met de cadeaubonnen van de boekhandel die in januari geldig waren, heb ik dit kunstboek gekocht. Het is heerlijk geschreven en je steekt er nog wat van op ook. Zo leuk om tijdens de kunstbeschouwingsles te merken dat ik het een en ander al had gelezen en ook de namen kon terug herleiden. Zo ook afgelopen week in Rotterdam, waar ik op de RawArtFair ben geweest met een lieve vriendin. We werden overweldigd door de hoeveelheid schilderijen/tekeningen en sculpturen. Ook grappig om te merken dat je dan ook vaak dezelfde dingen mooi vind!
Zoals bijvoorbeeld de portretten van Merel Jansen, zij schildert op doek (gewoon kaasdoek ofzo) en gaat er daarna met de naaimachine nog eens overheen. Geweldig!



Of deze kunstenaar Francois du Plessis, hij maakt ruimtelijke objecten en als je heel goed kijkt zie je in elkaar gedraaide boeken.


En wat te denken van dit fragiele, maar o zo geraffineerde werk van Marian Bijlenga


Kortom zoveel mooie dingen gezien die donderdagmiddag. Heerlijk gegeten erna bij Hotel New York, het was een gezellig uitje. 








3 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig. Het bloggen moet ook geen verplichting zijn, al is het voor jezelf natuurlijk ook wel weer een dagboek waarin je nog eens terug kunt lezen wat je zoal hebt gedaan. En dat was dus heel veel de laatste weken. Een inspirerende tentoonstelling heb je bezocht. Succes met de presentatie a.s. zaterdag! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om weer wat van je te lezen Anita. En goed om te zien dat je met zoveel inspirerende dingen bezig bent. Lekker van genieten!

    Fijn weekend nog en liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer zin in hebt! Prachtige kunst hebben jullie gezien op de RawArtFair. Daar houd ik ook wel van. Ben benieuwd naar je presentatie, snel je volgende blogje lezen. Oh ja, heel herkenbaar ook, zelf willen bloggen en ook nog alles willen lezen en reageren... Willy heeft gelijk, het moet geen verplichting worden. Dat is dan weer de kunst ;)

    BeantwoordenVerwijderen