Pagina's

dinsdag 1 mei 2012

dag 260 1 mei

Gisterenavond vanaf een uur of 10 tot 2 uur 's nachts is de boer op het land tegenover ons bezig geweest de boel om te ploegen. Vanmorgen keken we uit het raam en zagen een mooi 'glad' landje. Het lijkt erop dat ie ook iets heeft gezaaid, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Nu heb ik al her en der gelezen dat op 1 mei de vruchtbaarheid wordt gevierd, waarschijnlijk is het land dan ook vruchtbaar en een goede tijd om te zaaien.

Esther schreef dat het vandaag ook een goede dag is om zonnebloemen te zaaien. Nu heb ik dat vorig jaar ook geprobeerd, maar de konijntjes vonden deze jonge plantjes héél lekker. Misschien eens zien of ik ze in een pot kan zetten. Daar ga ik dan met m'n totaal niet groene vingers, haha. Maar de geraniums staan er ook best mooi bij en ik was nog niet van plan achter de geraniums te gaan zitten.





Dus hierbij alvast een zonnebloem op stof!



2 opmerkingen:

  1. het is ideaal weer om graan te zaaien en het is vandaag de internationale dag van de zonnebloem, een toepasselijk lapje dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi he, die geraniums, ik heb er toevallig vandaag ook nog een paar gekocht om wat lege mandjes op te vullen! En de zonnebloemen? Die heeft Manlief waarschijnlijk allemaal omgefreesd in de moestuin :( Opnieuw beginnen dan maar, niks aan te doen!

    BeantwoordenVerwijderen