Pagina's

maandag 12 maart 2012

dag 210 Koken


Dit schilderij heb ik nog steeds niet afgemaakt!!! Het is een tafereeltje van de vroegere huishoudschool, waar de dames op een electrisch fornuis leren koken! Op het schoolbord moet het menu komen te staan en het lijkt me zo leuk om dan ook iets uit die tijd erop te zetten. Heeft iemand suggesties? Dan kan ik het eindelijk afmaken!


Vanmiddag vroeg ik aan Bastiaan, wat wil je vanavond eten? 
"Mama, ik zou wel in een restaurant willen eten?"
"Oja, op maandag?"
"Ja!"
"Waarom?"
"Dan kan ik iets eten wat we thuis nooit hebben."
"Oja, wat dan?"
"Spaghetti."
"Nou, dan eten we vanavond toch in 'restaurant de la Montagne'"
"Jippie."
Dus de kleine man krijgt vanavond een restaurant menu... en we eten geen spaghetti, maar postelein, want die zag er zo lekker uit. En dat eten we ook niet vaak...
Ben benieuwd naar zijn reactie....


5 opmerkingen:

  1. Haha, de la Montagne! Wij hebben hier ook geregeld restaurant du Lac, hihi.
    Ben benieuwd naar zijn reactie straks.
    En wat een leuk schilderijtje!
    Enne, huishoudschoolmenu...ik moet meteen denken aan spinazie...maar dat komt natuurlijk door de veelgebruikte term 'spinazieacademie'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bastiaan vond het geen restaurant thuis! Dus heb ik 'm verteld dat het voor hem toch net een restaurant is, hij hoeft zelf niet te koken, kan bestellen wat hij lekker vindt, wordt bediend en soms wordt hij nog gevoerd!

      Verwijderen
  2. Wat schattig, dit schilderijtje, echt heel erg leuk!! Op dit moment heb ik even geen inspiratie voor op het menubord, maar volgens mij kan er best 'spaghetti met postelein' op komen te staan :)! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi schilderij. Het eerste wat bij mij opkomt is hete bliksem, maar dat is weer meer een herfst/wintergerecht en de dames zijn zomers gekleed.
    Kruudmoes, maar dat is weer een streekgerecht. Succes ermee.
    Ik hoop dat het Bastiaan heerlijk gesmaakt heeft.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen