Pagina's

zaterdag 20 april 2013

Stoelproject

Vandaag weer naar school geweest. Dit keer met een oude houten stoel. 


Het was de bedoeling om 'm te demonteren, maar dat had ik thuis al gedaan. Op mijn stoel zat namelijk een lelijke skai-leren zitting... maar om 'm er helemaal af te krijgen moest ik de stoel compleet uit elkaar halen. We kregen de opdracht de stoel te schetsen, daarna in voor en zij aanzicht. Dan alle onderdelen apart te tekenen en uit te knippen en met deze onderdelen weer een nieuw object in elkaar te zetten. Beetje plakken, schuiven enzovoorts. Toen werden we in groepjes verdeeld en togen we naar de werkplaats. Met handgereedschap wel te verstaan... want voor de machines zouden we een aparte cursus nodig hebben van een paar dagen en dat zou ook nog 'ns te 'gevaarlijk' kunnen zijn. Ik denk aan mezelf, knipte mezelf vanmorgen in m'n duim bij het korten van m'n nagels... dus dat is geen overbodige luxe zo'n cursus. In ieder geval kwam ik samen met Helga met haar donker houten keukenstoel en Edo met zijn turquoise kinderstoeltje in het groepje. Wij hebben het plan opgepakt om een soort toren van Babel te maken met onze stoelen, zoals je op de foto's kunt zien. Een volgende les gaan we het object daadwerkelijk monteren. 




3 opmerkingen:

  1. haha zonde meis, had liever gezien dat je de stoel moest opknappen :-) maar ja ik zal wel ouderwets zijn LOL

    Fijn weekeinde !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh weer zo'n leuke opdracht! Wat heerlijk om zo bezig te zijn. Ben heel benieuwd naar het resultaat. En wat grappig, dat turkooise kinderstoeltje heeft kleine pollewop ook :) Maar die laten we nog even heel hoor ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht even dat je de stoel op creatieve wijze van een likje verf moest voorzien.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen