Pagina's

dinsdag 9 oktober 2012

Rood scheurijzer

Vanmorgen mocht ik pad naar de garage om m'n auto APK te laten keuren. 
Ik kon er op wachten... jazeker, maar om 11:00 uur begon ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden, want iedere dinsdag om 11:30 uur ben ik leesmoeder bij Bastiaan op school en ik wilde natuurlijk niet te laat komen. Dus voorzichtig gevraagd hoe het ermee stond. Bleek er een reparatie nodig te zijn aan een remschijf, dat is redelijk belangrijk, dus kreeg ik een leenauto mee. 
Een splinternieuw snel rood monster met amper 2500 km op de teller... Of ik er wel voorzichtig mee wilde zijn... Yep natuurlijk. Het was een schakelwagen, dus het was even schakelen, maar dat had ik weer snel onder de knie en het grappige was dat je precies kon zien hoeveel benzine je verbruikte tijdens het rijden. Tjonge zo'n auto loopt gemiddeld 1 op 25... dat is heel zuinig in vergelijking met mijn eigen auto, die gemiddeld 1 op 10 rijdt. Tja, jullie snappen het al, bij terugkomst werd me verteld dat deze auto te koop was hoor... Nou, hij rijdt lekker, zei ik, maar ik heb gezworen nooit in een kleinere auto dan een Golf te rijden, aangezien ik daar ooit een frontaalboombotsing mee heb gehad... Tja mevrouw, deze auto is ongeveer even groot of zelfs groter dan een Golf! Hahaha, nee, ik ben heel blij met m'n eigen auto, die rijdt prima. Maar het blijven natuurlijk autoverkopers, dus ze konden het proberen! Nou, jongens, leuk geprobeerd, maar m'n schilderijen zouden ook niet in deze auto passen... 
Mijn auto is weer door de keuring en daar rijd ik heel fijn in.




3 opmerkingen: